Usuwanie filtra cząstek stałych DPF, FAP
Wszystkie nowoczesne samochody z silnikiem diesla wyposażone są w filtr cząstek stałych DPF lub FAP. Pomysł i pobudki z powodu których postanowiono stosować ten filtr są jak najbardziej uzasadnione. Problem pojawia się jednak kiedy samochód ma już przejechane kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Obsługa i serwisowanie tego filtra potrafią być bardzo kosztowne.
Objawem uszkodzenia DPF jest utrata mocy i przejście samochodu w tryb awaryjny. Wykonujemy regenerację lub jeśli to konieczne całkowite zaślepienie filtra. Gwarantujemy bezproblemowe działanie pojazdu po wykonanej przez nas modyfikacji.
Jesteśmy specjalistami z ponad 10-letnim doświadczeniem w usługach dotyczących elektroniki samochodowej. Usunięcie filtra może wymaga również modyfikacji elektronicznej w postaci emulacji filtra – proces ten powinien być przeprowadzany przez specjalistę zajmującego się elektronika samochodową.
EGR – zawór recyrkulacji spalin
EGR (Exhaust Gas Recirculation) wprowadza do komory spalania mieszankę spalin i powietrza. Gazy wylotowe wciąż bogate są w tlen. Zabieg ten ma na celu obniżenie temperatury w komorze co poprawia sprawność i zmniejsza emisję tlenków azotu . EGR włącza się kiedy silnik pracuje w sposób liniowy. Jego pracę da się zauważać. Odczuwalne są też ewentualne problemy z działaniem. Dla osób lubiących dynamiczny styl jazdy działanie systemu EGR jest praktycznie nie widoczne i rzadko w takich sytuacjach dochodzi do awarii. Jeśli jednak kupiłeś zadbany samochód od zrównoważonego kierowcy którego styl jazdy idealnie pasował do schematu działania EGR musisz liczyć się z możliwymi usterkami.